tirsdag 30. oktober 2007

Halloween

Imorgon är det Halloween, hittade den här "fina"
"p(r)umpan"...

Det märks att vi har ställt om klockan till vintertid nu. Det blir mörkt så tidigt på kvällen. När klockan är fem är det svart ute. Det är trist. Längtar redan till våren, ljuset och värmen.

(Att det har blivit ljusare en timme tidigare än innan helgen ser jag som negativtl... Therese vaknar ännu tidigare).

Igår skrittade jag på tur med min "klubbmästar-häst". Vågade oss inte in i skogen än, fast än jag nog tror att älgjakten är över för i år. Mötte nämligen en jägare med geväret över axeln och en tax i koppel (men man jagar väll kanske inte älg med en tax, eller?). Litar dock inte på jägare. Dom sitter ju i evigheter och väntar på sitt byte, och så ser dom något som rör på sig och skjuter utan att tänka först... Den här serien med Helge var passande tyckte jag ;)

Ingen kommentarer: