fredag 19. oktober 2007

Gammelmorfar fyller år idag!

GRATTIS gammelmorfar!!
I dag fyller min morfar/Thereses gammelmorfar 79 år! Vi hurrar och grattar, många kramar från Anna, Terje, Therese och Maria i Vestby :)

Om bara några få dagar reser morfar och mormor till Argentina(!!). Det blir ett äventyr av det stora. Spännade! - Inga "mesiga" pensionärer med andra ord, dom fartar runt och reser :)

Jag deltog i en tävling på en lokaltidning (Moss Avis) för någon vecka sedan, och fick idag ett sms med meddelande om att jag hade vunnit biljetter till Mio min Mio teaterföretällning nu på måndag, samt en boken (Mio min Mio). Så det ser ut som om det blir teater för Therese på måndag! Kul! Vi skal hämta ut biljetterna imorgon (vet inte hur många biljetter jag har vunnit, men antar att det är minst 2).

I morgon reser Therese med sin mormor till huvudstaden. Dom skall åka både tåg och buss... ett äventyr! Resmålet är en utflyckt till IKEA och gå lite där en sväng. Det finns mucket spännande att leka med där för Therese. Jag planerar en tidig långtur tillsammans med en väninna på stallet. Det lär bli en kall tur, ute har graderna i skrivande stund krypit under nollstrecket (burr!).

Terje fick äntligen på vinterdäck idag på morgonen (köpt, fått dem omlagt på fälg och satt dem på). Jag invigde de nya däcken till skolan idag. Kan ju inte köra min Opel... Andvänder bara Opeln till små körning (fram och tillbaka till dagis), fast helst skulle man nog inte köra Opeln alls. Igår var jag tvungen att ta kollektivtrafik till skolan... Kallt, tidskrävande och dyrt. Dålig miljöpolitik när det tar 30 min längre tid till skolan och minimum 1 timme längre på vägen hem (totalt min. 1,5 h längre restid) med tåg/buss än med bil. Och att det dessutom kostar betydligt mer är ju bara idiotiskt. Nej, då kör jag heldre bil! - Jag är föresten lite miljövänlig i vanliga fall, eftersom jag brukar samåka med en klasskompis (från Vinterbro) till skolan. Men den här veckan skulle hon inte på skolan. Annars hade jag nog kört med Opeln till Vinterbro och suttit på med henne där ifrån.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha! Så overraskende at Maria la turen innom ikea :)

Rita

Anonym sa...

Miljövänlig skall man vara !!!!!