søndag 28. oktober 2007

Klubbmästare i hoppning

Nu i helgen har jag jobbat med att arrangera dressyr och hopptävlingar genom Vestby Hesteklubb. Det har varit två fina dagar, även om det idag har regnat och blåst (tur vi har ridhus).

Idag var det dags för hoppning. Min foderryttare startade två klasser med Tamina, själv startade jag i 100 cm, för att försöka försvara min klubbmästar titel från i fjol (då gick KM i 80 cm). Tamina hoppade jätte bra, men i omhoppningen glömde jag banan och hoppade fel hinder. Jag vann inte klassen, men jag vann klubbmästerskapet (kom först av de som deltog i KM). Så nu har jag en jätte stor pokal stående i vardagsrummet, som jag inte helt vart vart jag skall göra av.

På bilden ser ni Karoline och mig. Karoline blev klubbmästare för juniorer (ryttare under 16 år). Hon har tidigare varit foderryttare för Tamina. Se så rena och fina vi är på våra ridbyxor, efter en lång tävlings dag i regnet...

Min mamma har varit på besök i 2 veckor, och skulle inte hem förens på lördag. Men så har min morbror blivit sjuk, så att han inte kan ha Ida -när min mormor & morfar åker till Argentina på onsdag... så mamma måste åka hem imorgon kväll i stället.

Ingen kommentarer: