mandag 1. oktober 2007

Hoppas på att få sova i natt...

Det är så tjipt att ligga i sängen timme efter timme utan att få sova. Natt till idag var en sån natt. Jag sov i underkant av 2 timmar. Min rygg, nacks och axlar var super spännda, och får ta på sig skulden för den dåliga sömnen. Att jag sedan hade tidigvakt på jobbet gjorde inte det hela väldigt mycket bättre. Det blev en lång vakt...

Formen blev bättre på eftermiddagen. Red då på en liten tur med Tamina. Vi kom travande runt en sväng och så stog där plötsligt "skogens konung" - en stor älgtjur med jätte horn. Jag stoppade Tamina och avaktade vad älgen skulle hitta på. Han ville inte flytta på sig utan bara tittade på oss. Tamina brydde sig inte alls (min modiga lilla häst). Till slut gick älgen lungt bortöver vägen. Säkert många älgjägare som hade velat vara där då...

Jag är glad att jag satt på hästryggen. Känns tryggt att veta att man snabbt kan springa sin väg om det skulle behövas. Älgar är STOOOOORA, och jag litar absolut inte på dem.

Ingen kommentarer: