lørdag 22. januar 2011

Aktiv lördag

Idag startade jag dagen med att tidigt på morgonen åka till Son tillsammans med Emma för att vara värd på en Friskis & Svettis träning. En skön start på helgen (förutom just den detaljen med att stå upp tidigt).

Tuva har sovit dåligt i natt och vaknat ofta, men när jag åkte sov hon fortfarande (typiskt, då kan hon liksom sova). När jag kom hem från träningen så sov hon igen, den här gången förmiddagsvilan.

Så reste jag till stallet på eftermiddagen. Jag tränade Tamina och fodrade luch till hästarna på stallet. När jag kom hem så sov Tuva eftermiddagsvilan, men vaknade ganska snart efter att jag hade kommit hem.

Då ringde Emma och undrade om jag och barnen ville bli med en sväng till sporthallen och leka. Hon skulle dit med ett barn på jobbet. Sagt och gjort, vi blev med. Therese klättrade på ribbstång, balanserade, klättrade på bockar, hoppade på tjockmadrass och sparkade/kastade boll. Jag och Tuva satt mest bara på tjockmadrassen för det var väldigt kallt inne i sporthallen (iskallt golv). Men kul var det - så om det passar sig en annan lördag som Emma jobbar kvällen så blir vi gärna med igen (den här gången med mer kläder - och inneskor).


Ingen kommentarer: