torsdag 6. januar 2011

Möte med min chef och Mary Kay kväll hemma hos oss

Idag på dagen har jag varit på möte med min chef. Jag har bara 6 veckor kvar av min föräldraledighet så det var på hög tid att planera när jag skulle börja jobba igen - och hur mycket jag skall jobba de första månaderna. Terje har tio veckor (50 dagar) "pappa ledighet" att ta ut . Vi planerar att sträcka ut hans permition över resten av våren, så att han skall fortsätta att jobba 60%. Vi har sökt dagis f.o.m. 1 april (60% fram tills efter sommaren, därefter på heltid). För att få vardagen att gå ihop i februari och mars så kan inte jag jobba heltid. Därför blir det en lite mjukare start. Jag jobbar de dagar jag kan men får ta ledigt vissa dagar.

Onsdag 9 februari börjar jag att jobba igen, så nu är det nedräkning. Ser både fram emot att komma i jobb igen samtidigt som jag gruvar mig lite. Skall bli konstigt att vara ifrån Tuva så mycket, och det blir stressigt att hinna med barnen, hus, häst, träning och jobb i tillägg (specielt som man har vant sig till ett lungare tempo under det här året). Men det skall bli kul också, och lite skönt att få göra någonting annat än "bara baby" 24/7.

Ikväll har jag haft trevligt besök hemma hoss oss. För en stund sedan var jag på Mary Kay kurs hemma hos min granne. Ikväll var det jag som var värdinna för kurset och jag hade bjudit Emma, två från min mammagrupp och två jobbarkompisar. Först blev jag sminkad och sedan när gästerna kom fick dom prova på hudvårdsserien från Mary Kay. Vi hade det sosialt och trevligt till sent på kvällen :)

Ingen kommentarer: