torsdag 6. januar 2011

Med nya skidor till skolan

Therese och Tuva på väg till skolan, snön vräker ner
 Snön vräker ner. Therese ville testa dom nya skidorna till skolan idag så Tuva och jag blev med ut i snökaoset (löjligt att kalla det kaos p.g.a. 15 centimeters nysnö, men det blir kaos när det inte blir plogat inne i bostadsområdet eller på de mindre vägarna). Alternativet att ta bilen fanns inte då mitt ena vindrutetorkarblad på förarsidan tackat för sig kvällen innan (efter att jag gräft fram min bil, sopat av den, skrapat rutorna och kört några hundra meter.... Fick då vända hem igen, parkera bilen, gräva fram Terjes bil och köra den till stallet istället).

Therese har blivit väldigt duktig på att åka skidor. Det gick snabbt att ta sig till skolan - även för Tuva och mig (vagnen fungerade som "plog", lite väl tungt ibland). Väl hemma igen skottade jag där vi parkerar bilarna, gången ner och trappan. Tuva blev lite less på slutet. Trött och hungrig. Hon somnade så rekordsnabbt när så snart flaskan med mjölk var tömmd.

Ps. Det är en helt vanlig vardag i Norge idag. Här firar man inte Trettondagjul med en röd dag som i Sverige. Ds.

Framme på skolan :)
Lillasyster snöar ner
Snöskottning
Tuva blir less på all snö och på att sitta i vagnen. Hon är trött och vill sova... NU!!!

Ingen kommentarer: