søndag 16. januar 2011

Snart skall Tuva få eget rum

Tuva har fått sitt namn på sin dörr
Likadana bokstäver som storasyster har på sin dörr :)
Idag har vi bärt upp julsaker, bortsorterade leksaker och lite annat upp på vinden och börjat jobbet med att tömma gästrummet för att göra det till Tuvas rum.

Jag är så trött. I natt sov jag mindre än 4 timmar (inte samanhängande). Tuva vaknade stup i kvarten, tror det var för att hon var förkyld. Jag är också förkylad. Hoastar, nyser och snorar (och är trött). Jag stog upp klockan 6 imorse eftersom jag hade morgonfodringen i stallet. Fick starta med att skotta trappan, stigen upp och parkeringen. Jag hade skottat kvällen innan (det var jag väldigt glad för, annars hade det varit väldigt tungt idag), men så hade det kommit 6-7 cm till med snö undernatten + lite regn (vilket gjorde att det var en hård is-skare på toppen). Ingen hade plogat vägarna ännu, så det var besvärligt att köra till stallet men jag kom mig fram (och tillbaka). Nu ikväll har det blivit mildväder med 5 plussgrader. Väldigt glad för att jag hann skotta tidigare idag innan snön blev ännu tyngre.

Ingen kommentarer: