torsdag 3. juli 2008

Frossa i desserter

Idag har vi varit ute pü tur. Först med buss till vackra Bad Ischl där vi bland annat besökte ett konditori med en 14 meter lång disk fylld med kakor och åt lunch på ett annat fint ställe längs den turkise älven. Sedan reste vi vidare till enn annan by som låg så vackert vid en stor sjö - med turkisfärgat vatten. Där gick vi en tur med "stavgångsgänget". Det var så varmt att det var i jobbigaste laget. Och jag med min solbränna tyckte att det var mindre kul med sol idag... Det ser faktiskt ut som om jag har rosa knästrumpor pü mig... Just snyggt ;)

Vi åkte hjulbåt över sjön, en jätte fin tur pü 45 minuter. På hemresan sov jag mest i bussen.

Väl hemma pü hotellet var det middag som gällde. Idag var det bufèe med alla Österrikes spesialiteter representerade. Jag provade på en hel del. Det var väldigt gott. Men något som var ändå godare var så klart den STOOOORA dessert bufeèn. Vi åt till vi nästan sprack. Men gott var det ;)

2 kommentarer:

Sara sa...

Hur kommer det sig att du skriver å ibland och ibland inte?!
Det låter mumsigt med alla desserter!

Anna Andersson sa...

Jag fick inte till att ladda upp bilder till hotellets Pc i Østerrike... så jag mms:ade bilderna till Terje som la ut dem. Därför blev det "rena" bild eller text nyheter :)