søndag 6. juli 2008

Nu har jag kommit mig hem igen efter en fin resa

Vi har haft en minnesvärd vecka i Österrike. Ett minne för livet. Det är verkligen ett vackert land och Alperna är så fina. Jag är positivt överraskad till hur fin naturen faktiskt var. Det gjorde att naturupplevelsen på våra promenader var väldigt speciella. Allt från fjälltoppar, turkisefärgade sjöar, vattenfall, hisnande utsikt, vackra hus med "joddlar balkonger" fulla med blommor (alla hus på landsbyggden hade massor med blommor - staten sponsrade, för att det skulle se fint ut) till gröna ängar där flockar av kor och hästar (med kolossalt stora föl) vandrade fritt.

Tack för en fin vecka mormor!!

Vivian och jag har fotat hästar i alla små städer och byar vi har varit i (dokumenterat djurlivet i Österrike).

Resan hem till Sverige gick bra. Här ser ni Vivian som laddar med vattenmeloner från Eurospar i Bad Garstein (dom var jätte goda). Smart och enkelt sätt att äta melon på, och så var det billigt... en trevlig kombination ;)

Flygresan gick fint. Vi fick stå länge i kö för att checka in, men sedan gick allt som på räls. Vi var först att gå på planet och Vivian och jag fick bra platser näst längst bak, med bra benplats (vi åkte turistklass så det är ingen självklarhet). Mamma och mormor satt längst fram i flyget.



Vi landade till beräknad tid och våra väskor kom ut bland dom första. Kort tid därefter satt jag på flygbussen till Stockholm Central. Där fick jag två timmars väntan. Fördrev tiden med att äta middag... Inte lika "fancy" som tidigare i veckan, det blev Burger King, men det var helt ok och jag blev mätt. Jag reste vidare med Säfflebussen till Oslo klockan tio på kvällen... Jag sov "ingenting" på bussresan (mer än 5 minuter ett par gånger). Men resan gick ändå väldigt fint.

Terje var en ängel och hämtade mig i Oslo klockan 05.40 på morgonen. Super skönt att slippa sitta 2 timmar och vänta på lokaltåget.

Therese var super glad för att jag äntligen kom hem igen. Hon har saknat mig jätte mycket berättade hon. Go tjejen min! Min present (som jag köpte i Bad Garstein till Therese), med Barbie barnet och hennes tre kaniner, blev stor sukses. Therese har lekt med den hela dagen idag.

Terje var trött efter den tidiga morgonturen. Så han sov lite till ;)

Dagens vädret har inte gjort att jag har känt mig piggare idag. Det har regnat ganska mycket konstant hela dagen. Terje har tömt vår regnmätare en gång redan -då den var så full att den rann över (långt över där man kan avläsa regnmängden).

Jag har varit en sväng i stallet och pysslat om Tamina idag på kvällen. Hon har blivit väl omhändertagen av Emma i veckan som har gått så allt stog bra till där.

När jag kom hem tog jag rundan runt i trädgården. Våra tre rosenbuskar har alla börjat blomma. Två av dem är ljus, ljus rosa och en härligt röda. Dessutom blommar buskarna ute i trädgården - några med gula blommor och en med rosa. Fint! En annan god nyhet är att det blir färsk sallad till maten imorgon och att jordgubbarna verkligen har satt fart. Jag plockade ett tjugotal söta jordgubbar nu ikväll som jag åt med mjölk (Mums!!).

I morgon jobbar Emma och jag kvällsvakt tillsammans - Då är min semestervecka definitivt slut.

1 kommentar:

Sara sa...

Välkommen hem!