mandag 21. juli 2008

Vi målar och målar...

Det blir fint! Idag har jag kvistlackat färdigt i gången och grundat tak och väggar. När Emma kom hem från jobb hjälpte hon till att grunda färdigt (för hjälp vad tidskrävande det var).

Lite senare på kvällen målade jag och Terje det första lagret med färg ute i hallen (vid ytterdörren och spegelgarderoben). Vi valde en färg som heter Latte (en brytning av vitt). Den blev jätte fin. Hallen känns ombonad och mysig - och jätte ljus och fin. Inga kvistar eller gul panel längre. Skönt!

Grundat kring spegeln på väggen i hallen.

Första lagret färg. Redan enorm skillnad :)

- Latte

I morgon skall jag måla ett lager till. Därefter måste alla lister tas och dörrkarmarna... och säkrings skåpet, och ytterdörren... Och taket borde kanske målas... och jag skulle nog gärna ha målat innedörrarna också (4 st).

Vardagsrummet står nästa på tur. Lite senare i höst är det Thereses rum`s tur. Jag har sedan länge lovat henne att få rosa väggar. När väl det är gjort skulle jag vilja kakla ovanför köksbänken och i samma slängen måla om väggarna där (tycker det är lite väl mörka nu, gillar inte helt den grönfärgen som är där heller)... Så har jag en del tankar och funderingar på Terjes och mitt sovrum...

Kommer nog inte att bli "arbetslös" med det första ;)

Ingen kommentarer: