onsdag 13. mai 2009

Uppgiften, shopping och lite annat :)

Här är den!!!! Uppgiften alltså :)

Uppgiften är nästan färdig. Skall bara gå igenom den en sista gång, och så skriva ut den i sju eksemplarer (tre till skolan, en till praktikplatsen, en till vår vägledare, en till Stian och en till mig).

I morgon skall Stian och jag träffas på skolan för att lämna in uppgiften. Emma blir med så jag slipper köra ensam (det är ju så tråkigt), så stannar vi och äter lunch på IKEA på hemvägen. Emma skall jobba kvällen imorgon och Therese skall ha extra lång dag på dagis. Förskolebarnen skalllaga och äta middag och ha "russ-knuteleker" efter ordinarie öppningstid. Det låter jätte kul. Dom skall göra olika saker för att få knutar (och ev. saker) i snöret på russelua (mössan).

Emma och jag har varit på Outlet One i Vestby och tittat efter en kläning till mig (till 17:e maj och utexamineringen från skolan). Hittade ingen kläning, men ett par svarta klackskor som var nedsatta från 1200 kr, till 600 kr och nu till 199 kr... fick följa med mig hem :)

På Vinterbro gick vi igenom alla affärer. Emma hittade en billig väska på Kappahl, som var lite "pappersaktig" (men för 50 kr gör det inte så mycket). Till slut hittade jag en kläning på Lindex. Vi åt hamburgare på Burger King, handlade mat och köpte en kaffe innan vi körde hem.

Vår älskade kaffemaskin måste in på servics. Den har inte fungerat som den skall på några dagar (absinens). Terje skall köra den in till Oslo på fredag. Vi hoppas att det är snabbt lagat.

2 kommentarer:

Cia sa...

Lycka till med uppstas, klänning, examen och kaffemaskin!!!

Sara sa...

Snygga skor och skönt att uppsatsen snart är klar!
När kommer ni och hälsar på? Nästa helg (kristi himmels-helgen) kommer mamma och pappa hit 20-24/5, så då kan ni passa på om ni vill träffa dem samtidigt. Emma -det finns plats för flera övernattande gäster, som du vet. 23-24/5 är det kosterhavets dagar med roliga aktiviteter ute på Koster och i nationalparken. Ni är välkomna!