tirsdag 19. mai 2009

Vi får snart besök

Pappa och Lisa kommer ner på besök över "himmelsprätten", så då blir det fullt hus. Lisa får sova i sin gamla säng (Thereses nya) när hon är på besök :)

Pappa och Lisa kör ner redan i morgon, onsdag. Jag jobbar natt till torsdagen, men har sedan ledigt fyra dagar. Värre är det med Emma som bara har ledigt lördagen (men det är ju fina pengar att få med sig med all jobbing här i Norge).

Terje har sista obligatoriska delen innan han kan bli godkänd som trafiklärare i Norge nu på fredag. Det blir spännande. Vi håller tummarna för att det går i box :)

Lördag planerar vi (jag, Terje, Therese, Emma, pappa och Lisa) att åka till Krogstrand och hälsa på Sara, Thomas, Sebastian, Margaretha och Janken. Det blir säkert lite shopping också (det vanliga, köttfärs, ost och sånt).

Det är lite ovant att vara på nattvakt utan att ha en massa skolarbete att läsa/ skriva. Har massor med jobbrelaterat att läsa, men inget "examensstress". Skönt! :)

Det är ännu lite oklart hur jag kommer jobba framöver, har varit i möte idag om att dela min tjänst på två arbetsplatser i kommunen (med samma arbetsgivare). Det (snart) nyöppnade avlastningsboendet för barn och unga behöver desperat en/flera vernepleiere (eller sjuksystrar) som har medisinsk kompetanse. Det verkar vara en jätte spännande och lärorik arbetsplats. Jag skall ha några upplärningsvakter redan nästa vecka - och så får vi se om man lyckas "sy ihop" ett schema som passar mig (och bägge arbetsplatserna).

Ps. Det är ju fler som är ute och reser i morgon. Min mormor och morfar skall hälsa på Görel & Stanley. Hälsa dem så mycket från oss när ni är där!! :)

Ingen kommentarer: