mandag 21. september 2009

Allt bara bra med "junior" - har varit på UL idag :)

Therese var väldigt nyfiken på vad ultraljudet skulle visa idag. Hon sa att hon skulle berätta för alla på skolan att mamma och pappa skulle på ultraljudsundersökning.

När Terje lämnade henne på skolan frågade hon sin pappa om han trodde att hon skulle bli storasyster eller storebror... He he
- Hon menade ju förstås om hon skulle få en lillesyster eller en lillebror, det blev bara lite fel ;)

Ultraljudsundersökningen gick jätte bra. Som vanligt är det hopplöst att hitta parkering utanför Fredrikstad sjukhus, men till slut hittade vi en plats (med utsikt över älven och gamlebyen). Barnmorskan som utförde undersökningen var trevlig. Hon kunnde betrygga oss med att allt såg bra ut med babyen. Hjärta, njurar, morkaka, storlek och allt vad dom nu kontrollerar.
- Skönt!

På skärmen kunnde vi se att "Junior" rörde båda armar och ben :)

Beräknad födsel (termin datum) är den 20 februari.

Och könet undrar ni kanske?!
- Vi följer naturligtvis traditionen i familjen. Februari är en tjejmånad :)
Barnmorskan var i alla fall väldigt säker i sin sak - det är en liten tjej i min mage.

Efter ultraljudet åkte Terje och jag på en kort shoppingtur till det vackra grannlandet i Öster. Emma hade åkt i förväg och hade köpt kraftfoder till Tamina för mig (jag hade inte hunnit med att göra det själv - så det var väldigt smidgt att Emma hade tid att hjälpa mig).

Terje och jag tittade på vitvaror på Elgiganten. Det har sig så att vår diskmaskin gick sönder förra helgen (samma helg som Mishelle fick konstaterat hjärntumör... en väldigt dålig helg). Jag har alltid ansett att diskmaskinen är den viktigaste maskinen i huset (kanske delad första plats med kylskåpet, men helt klart i topp). Varken Terje eller jag gillar specielt mycket att diska - så ny diskmaskin är en prioriterad sak!

Vi fick jätte bra hjälp och en massa bra råd på Elgiganten. Nu skall vi bara titta oss runt och jämnföra priser innan vi slår till.

Bilden: Bilden är tagen på en Miele tvättmaskin. En maskin vi varmt kan rekomendera till alla cowboyer som vill tvätta sina kläder (se märkt i rött - eget tvättprogram för cowboy kläder).

Emma, jag och Terje åt lunch tillsammans innan vi sa "hej då". Emma shoppade vidare på Nordby (innan hon skulle till Sara) och vi handlade mat och åkte hem.

4 kommentarer:

Sara sa...

Grattis till dottern! Skönt att höra att allt ser fint ut.
Kram till er!

Cia sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Cia sa...

Ja, verkligen grattis till dottern. Jättekul och jättespännande. Får hoppas att hon kommer i februari och inte väntar till mars så att traditionen håller sig vid liv =).

Håller helt klart med om att diskmaskinen är det viktigaste i hushållet, skulle gråta floder om vår gick sönder. Förstår att det är högt prioriterat på listan.

Tvättmaskinen ser inte dum ut, har funderat länge på hur jag ska göra med alla mina cowboy-kläder som bara ligger slängda hemma, hihi...

Lilla Kattis sa...

Men så roligt att gå o vänta på en liten tjej!! =) Innebär detta att Fröken Andersson har börjat knåpa på en namnlista nu? Den får ju i så fall gärna publiceras här... ;) O kanske en lite omröstning? Ha ha!