onsdag 9. september 2009

Shopping i Sverige

Förra måndagen - sista dagen i augusti - var mamma, jag och Emma en tur på västkusten för att besiktiga Emmas bil och passa på att shoppa lite.

Emma hade beställt tid i Strömsdag, så vi åkte dit efter att först ha lämnat Therese på skolan. Bilen (hädanefter kallad "lilla Spy" av mig... efter en liten felläsning av reg skylten) gick igenom besiktningen utan anmärkningar.
- Duktig Spy!

Tyvär visade det sig att trävaruaffären, där jag köper kraftfoder till Tamina höll stängd just den dagen. otur. Det betyder att jag snart måste ta en tur till Strömstad igen om inte Tamina skall bli hungrig (och grinig på matmor).

På Nordby shoppade jag två veskor, en handväska och en lite större bag. Emma shoppade fleecejacka, en stor 70 liter ryggsäck och lite annat
- bland annat en tröja på New Yorker... tog detta kortet endast för dig Lisa ;)

Mat blev det också förstås. Jag "hamstrade" in två stora arboga leverpastejer. Mums!

Ingen kommentarer: