tirsdag 7. august 2007

Herr och fru Prinsback!

Fröken Katarina "Kattis" Kroon har blivit fru Prisnback! :)

Mitt "jobb" som tärna för Kattis är nu över, och hon har blivit lyckligt gift. Bröllopet i lördags var jätte fint!


Vigelsen skedde utomhus på Jamtli, och sedan var det bröllopsmiddag i Lignellsalen (också det på Jamtli). Jag hade det väldigt kul hela kvällen, och pratade med familj och vänner till både Kattis och Erik. Riktigt roligt!



Vi var ju tre tärnor, Anna "Jorm", Cecilia och jag. Jorm hade med sig sin nyfödda son Hampus, så vi fick träffa honom. Jag måste bara beundra Jorm som orkade komma på bröllopet bara en vecka efter födseln!

Här är en bild på Jorms killar! Stolt pappa Jonas, Storebror Hugo och lillebror Hampus.

Therese och jag har kommit hem från Östersund. Vi körde ner på måndagen. Tog vägen över fjället (Östersund, Åsarna, Klövsjö, Vemdalen, Särna, Trysil, Elverum, Oslo, Vestby). Den vägen är 10 mil kortare än att köra 45 till Torsby och så över till Kongsvinger/ Norge. Men det blev tydligen lite för "svängigt" för Therese, som kräktes tre gånger i bilen (hon brukar inte bli åksjuk). Inte alltid så lätt att köra ensam med småbarn med andra ord. Men det gick bra, och efter att ha sovit en timma blev formen bättre. Tur att mamma hade gett mig tre nya, stora handdukar... dom blev snabbt invigda...

Vi har haft det jätte fint i Östersund. Det har varit Storsjöyran, och fullt med folk. Therese har gått på konsert med Elektrik Banana Band, lekt med mostrarna och morbrorn i Bringåsen. Varit uppe i Alsen och lekt i den fina lilla lekstugan och mycket mer. Men nu var det skönt att komma hem, och hon ser fram emot att komma tillbaka till dagis och träffa alla kompisarna igen.

Ingen kommentarer: