torsdag 16. august 2007

Livat för oss i Vestby

I dag klarade Sara (kussin) äntligen uppkörningen och är nu lycklig ägarinna av ett splitter nytt körkort. Det gör livet i lilla Krokstrand, i Västby (utanför Strömstad) betydligt lättare - när man skall hämta och lämna på dagis, ta sig till och från jobb, handla med mera! Vi i Vestby gratulerar Sara så mycket med lappen! :)

Therese och jag har faktiskt så när varit på besök hos Sara idag. Vi har varit på shopping i Nordby (Sverige). Tyvär så var Sara på jobb så vi fick inte träffats, men vi hade en fin tur och fick handlat det vi skulle ...och lite till. Hittade mig bland annat en en Åre 2007 alpin WM röd huvtröja, som var jätte skön, för 65 kr (ordninariepris 700 kr).

Annars så kan jag ju berätta att dagen idag startade med två nyheter... en färsk och en mindre färsk. Den äldre var att det idag är det 30 år sedan Elvis dog. Den färskare nyheten var om Margarets dåliga tajming med att åka hem till Peru (Margaret är Zulemas yngre syster, som åkte hem till Lima/Peru i går efter att ha varit i Norge på besök i 3 månader) . Hon han väll inte mer än landa innan jordbävningen... "Enligt Reuters uppger peruanska civilförsvaret att minst 330 personer omkommit i kuststaden Ica i centrala Peru, omkring 20 mil sydöst om Lima". Vidar och Zulema har pratat med familjen i Peru, och det verkar ha gått bra med dem (minus taket på huset).

I morgon gifter Terjes stora syster sig i Oslo och på lördag fyller Terjes pappa år. Jag skall jobba lite mer på praktikplatsen och min foderryttare skall starta i fältävlan med Tamina. Det sker en hel del med andra ord.

Ingen kommentarer: