fredag 10. august 2007

Tamina flyttar hem (till Svartedal) igen!

En vecka tidigare än planlagt flyttar Tamina hem i morgon. Enda anledningen är att kunna komma igång med träningen. Min foderryttare skall ut och starta en hel del med Tamina nu i höst. På Svartedal är allt betydligt enklare. Kort väg att köra och så slipper man att gå långa sträckor för att hämta henne (och dessutom har man ett ridhus att rida i när det regnar).

Senare i morgon skall vi grilla hemma hos Terjes föräldrar och ta avsked med Zulemas lillasyster Margaret, som varit i Norge på besök i tre månader. Nästa vecka åker hon tillbaka till Peru och milijon(huvud)staden Lima ...Som är en aning större än lilla Vestby ;)

Jag skall jobba extra natt till söndag, sedan är det 6 veckor med praktik som gäller. Startar med informationsmöte på skolan nu på måndag, och så har jag första dag på praktikplatsen på tisdag. Vi skall "jobba" 30 timmar/ veckan, plus någon timma på högskolan och den skriftliga uppgiften som skall skrivas. Det kommer att bli fullt upp med andra ord, men det blir spännande.

Tyvär startar Terjes skola också på måndag, så då är vardagen tillbaka för fullt. Har ju liksom kommit in i ett långsamt semester "lunk" nu, så det blir konstigt att ställa om sig igen. Terjes rygg är allt annat än bra så jag förstår inte helt hur han skall orka köra till Karlsborg, men vi håller tummarna på att det skall gå. På fredag (den 17:e) skall vi i Terjes (halv)storasysters Hildes bröllop i Oslo. - Och även Hilde gör som min kära väninna Kattis ...det vill säga hon gifter sig gifta med en som heter Erik :)

Jag startar i ny turnus (schema för sex veckor som rullerar över hela året) nu den 15 augusti. Det blir några ändringar men jag ökar inte prosenten. Kommer att jobba 55% fördelat mest på natt och på dagtid var tredje helg. Den goda nyheten är att jag går upp i lön f.o.m. augusti med hela 20.000 kr/år (räknat om man jobbar i full ställning, men det blir nog ändå märkbart per månad). Det är p.g.a. att jag nu är tredjeårs student!
- Känns bra! ;)

Ingen kommentarer: