onsdag 14. november 2007

Det närmar sig julen (i alla fall snart jullov)

I dag spelades det julmusik på radion... Bara sex veckor kvar till jul nu. Utanför mitt fönster dalar små snökorn ner (men det lägger sig inte på backen). Det är kallt och ruggigt ute. Jag skall jobba kvällsvakt idag, men har hunnit med att handla några julklappar(!!) till Therese. Tog en liten tur till ett nyöppnat shoppingcenter i Moss -med en stor leksaksaffär (som Therese kommer att älska).

Imorgon och på fredag skall jag på skolan i Lillestrøm. Det är dom två sista dagarna innan jul(!!). Sedan skall jag jobba helgen och nästa vecka skall jag jobba med examensuppgiften... Efter det så har jag "jullov" (från skolan t.o.m. vecka 1). Skall bli väldigt skönt.

Astrid Lindgren skulle ha fyllt 100 år idag(!!) om hon hade levt. Therese och jag har snart läst ut Mio min Mio och kommer antagligen att fortsätta läsa Astrids böcker. Det är så kul nu när Therese har blivit så stor att man kan läsa sånna böcker.

Till sist vill jag bara berätta vad min kära dotter sa igår. Hon vaknade ganska tidigt och fick se lite på barnprogram på TV medan jag sov en halvtimme till. När jag stog upp hade barnprogrammet tagit slut och det var "TV Shop". Jag går in i vardagsrummet för att slå av TV`n då Therese säger "Se mamma, nu har dom inte problem med huden längre" (det var reklam för nån slags hudprodukt).

Ingen kommentarer: