onsdag 28. november 2007

Onsdagen i bilder

Therese älskar att rita och skriva bokstäver. Här är två av hennes bamsar avritade. Hon har klippt ut dom själv också.




Therese "hjälpte" mig att skriva lite i Taminas träningsdagbok igår. Idag såg jag teckningarna och såg dessutom att hon faktiskt har klarat av att skriva "Tamina" (skrev visserligen av det som står över, men ändå bra gjort tycker jag).

Prinsessan och prinsen gifter sig! :)







Våra Novemberkaktusar blommar och blommar...



Nu har även min... ja, vad är det nu egentligen? (Växten till vänster i fönstret). Den har fått en blomknopp. Blir spännande att se vad det blir. Växten till höger är citron (planterade ju bland annat den kärnan som Therese petade in i näsan).

Observera det "vackra vädret utanför... Regn. Inte mycket tyder på att det snart är december.

Det växer och gror överallt i våra fönster.

Efter dagis åkte Therese och jag till Vinterbro idag. Therese hejade på Nalle Puh, åt hamburgare och lekte i bollhavet. Så var det hem till "Bollibompa" och nagellack. Therese är så nöjd med sina röda naglar med glitter. En lång, men bra dag (Therese var ju först några timmar i skogen i regnet med dagis). Therese var ganska trött.

Bolibompa med Burger King krona :) På bordet står adventstaken med krokusar -som jag gjort i ordning idag. På söndag är det första advent.

Ingen kommentarer: