mandag 26. november 2007

Vår måndag... dagen idag!

Vi startade dagen med lite mys (mörk bild). Therese vaknade i natt och sov sedan med mig i den stora sängen. Var på dagis vid 10, då var det pysselverkstad med klipp, lim och målningar. Såg jätte kul ut.

Therese är bjuden på två födelsedagskalas nu i helgen. Ett på lördag och ett på söndag. Så det blir nog en toppen helg för hennes del.

Min helg blir också bra. Jag skall besöka Emma & Anders i Norrköping (igen!!) på fredagen och sedan vidare till Stockholm på lördagen för att träffa mormor och min kusin Vivian och gå på Stockholm Horse Show i Globen. Mormor bjuder Vivian och mig på för 5:e året på rad(!!) i år. Vivian och jag ser verkligen fram emot lördagen! :)









Det här är Thereses avkryssningsschema för när hon har tagit "Kapten Sabeltand" tran och vitaminbamse. Hon har blivit så duktig på att ta det, och tycker att det är kul att kryssa av efteråt. Tranen har "Tutti-frutti" smak (faktiskt ingen transmak alls).

Torsdag 29:e november har en röd ring -det är sista dagen för Terje på skolan! Fantastiskt vad fort det här året har gått! Nu behöver inte Therese tycka illa om söndagarna länge (som har varit "pappa åker-dag").

Måste förresten berätta vad jag lyckades med att göra idag... På väg till stallet idag tänkte jag på hur skönt jag har det nu... Inte mera examensstress, ledigt från jobbet hela den här veckan och jag har fått ordmat med en en massa små saker/ärenden... Så ingen stress/press. Dessutom är Terje färdig på skolan och jag glädjer mig till helgen i Stockholm... Och måndagar som ju alltid är roliga, för då har jag hopplektion. Tanken på att "detta är för gott för att vara sant" slog mig när jag parkerade och gick ut av bilen. Tryckte ner knappen och slog igen dörren. I det dörren stängs kommer jag plötsligt ihåg att bilnyckeln ju ligger kvar inne i bilen. TYPISKT!

Det hela ordnade sig dock ganska snabbt. Jag lånade Anitas bil och körde hem. Det var tur att detta hände på kontorstid, så jag kunnde bara gå ner till JI Bygg och hämta en reservnyckel till vår lägenhet (min egen låg ju inne i bilen). Så hämtade jag reservnyckeln till bilen och körde tillbaka till stallet. Så det gick ju bra, men onödigt var det i alla fall.

Ingen kommentarer: