tirsdag 27. november 2007

Tisdag i stallet

Jag hade planer om att få gjort massor här hemma idag, men stallet tog hela dagen. Har putsat Taminas utrustning och rensat bland grejer. Impregnerade det nya regntäcket (som jag köpte i fjol), och ridit Tamina. Sedan fick Tamina inviga täcket (halsdelen är inte ny, men det ser man ju tydligt).

Hämtade Therese på dagis och åkte tillbaka till stallet för att raka Taminas ben (upp till knäna på alla fyra). Hon är plågad av mugg på benen, så att raka av vinterpälsen är en del av min strategi i kampen mot muggen. Nu blir det lättare att hålla benen rena och torra och salvan kommer där den skall - och inte på pälsen.

Väderleksrapporten för de kommande dagarna säger snö, slask och regn... och så minusgrader. Huff! Men man skall inte ta "sorgerna på förskott. Jag har krypit ner i soffan under en varm yllefilt och med en skål med nam-nam (se bild). Nu väntar jag bara på att Grey's Anatomy skall börja.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, man så tydelig at halsen til Tamina ikke var helt ny ja. Skulle nesten ikke tro det hørte sammen. Får trøste deg med at dekkenet sikkert snart blir likt halsen;-)