søndag 3. februar 2008

En helg med snö... Men nu töar det bort igen.

En helg med snö/vinter vad allt vi fick i den här omgången. I morse vaknade vi upp till över 10 cm "fluffig" nysnö. Mamma och pappa reste hemåt i tio tiden, samtidigt reste jag till stallet. Red ut på en härlig tur och galopperade på oplogade skogsvägar. Härligt! :)

Sedan var det ridestig-dugnad. Jag hjälpte till att röjja undan träd och kvistar där stigen skall gå. Jag blev jätte blöt eftersom temperaturen steg och det blev milt.

Väl hemma igen gick Therese och jag ut och lekte i snön. Vi åkte pulka, byggde snögubbe, gjorde snöänglar mm. Det gäller ju att passa på medan vi har snö.

Snöängel




När jag åkte tillbaka till stallet vid 6-tiden hade det redan tinat bort ganska mycket av snön, och nu skall det vara milt ett par dagar. Lite trist för Thereses skull tycker jag, och dumt för Taminas (med tanke på muggen, för nu blir det säkert lerigt igen).

Pappa och mamma fick en lååång körtur idag. På Aftonbladet står det flera nyheter om trafik kaoset idag, bla. "Kaos på E45 - flera allvarliga trafikolyckor". Tydligen en massa danskar ute på tur till fjällen (och man kan väll misstänka att dom inte är så vana att köra på vinterföre). Långa bilköer, snöande, en del oplogade sträckor och annat "besvärligt före". Men nu är dom äntligen framme.
- Tack för besöket! :)

Jag har förberett mig lite inför praktiken imorgon. Skall möta upp på sjukhemmet kl 08.00 imorgon. Det blir spännande!

Ingen kommentarer: