søndag 24. februar 2008

Äntligen kolsyra till Sodastremern igen!

Jag sov inte så länge efternattvakten igår. Det känner jag av lite nu (är på nattvakt igen i skrivande stund).

Therese hade lust att sova över hos bestemor, och hade avtalat med henne att göra det från lördag till söndag. Så vi körde henne dit på eftermiddagen - och var sedan barnlediga! :) Terje blev med mig en liten tur i stallet. Där stog allt bra till. Min foderryttare hade hittat Taminas sko - men tyvär var skon böjd. Hade den varit ok hade jag kunnat få någon på stallet att slå på den. Nu får Tamina vänta till hovslagaren kan komma på onsdag. Det är dock ingen större kris.

Därefter körde jag och min kära varit en tur på Vinterbro. Rättare sagt jag körde och Terje var "trafikläraren Terje". Vi körde en del av en runda som han brukar ta med sina elever. Kul att se honom lite i den rollen, och han fick med sig en hel del av det jag gjorde (och det jag inte gjorde). Han var fräck nog att påstå att jag nog hade strykit om det hade varit en uppkörning ;)

Tur att man redan har lappen! ;)


På Vinterbro fick vi äntligen köpt kolsyra till Sodastremern vår. Jag trodde att dom stora elkedjorna som säljer Sodastrem hade patroner på lager -men det var tydligen något som måste specialbeställas från leverandören.
- Därför har vi varit utan bubblor i tre veckor. Men nu kan jag äntligen få mitt "bubbelvatten" igen :)



Till sist, nu är det offisielt också enligt meterologerna på SMHI...

- Nu är våren här!! :)



Jämtland ser ut att få vänta ett tag till, men det är nog de flesta skidåkare bara glada för.

Ingen kommentarer: