fredag 1. august 2008

Lunch på stråket och surströmming till middag

Idag träffades Cecilia, Anna "Jorm" och jag på stan för ätt äta lunch på stråket. Det var jätte kul att träffas och få prata lite. Tyvärr alldeles "för kort", men det är ju bättre än ingenting. Kul att vi fick till att träffas!

Therese var också på stan. Hon köpte en liten Barbie docka, fick knäckebröd, pålägg och drickyogurt på ett ställe och fick pyssla lite på ett annat ställe (limmat, klistrat mm). Så hon var nöjd!

Sedan blev Therese med mig när jag körde Anna "Jorm" till flygplatsen. Vi höll på att komma för sent till hennes flyg då vi blev stående nästan en halvtimme vid Frösöbron. Troligen en större olycka, för det kom två ambulanser med blå ljusen på och en polisbil. När trafiken började gå igen såg vi också två "första hjälpen bilar och två brandbilar.

Till middag blev det surströmming idag. Jag, mamma, morfar och mormor åt det ute i Lusthuset på gården.

Till saken hör att jag faktiskt gillar surströmming(!!).

Therese ville inte smaka. Hon tyckte det luktade äckligt (helt riktigt att det gör det), så hon åt köttbullar och makaroner istället :)







- Och till dessert blev det tårta :)

Efter middagen hittade Therese två andra femåriga tjejer att leka med ute på gården. Dom hade det jätte kul tillsammans.

I morgon väntar lite inköp av diverse saker (som målarfärg, penslar och pizzasås). Så skall vi packa och säga hej då till alla - för på söndag åker vi hem till Terje. Therese längtar massor efter sin pappa :)

Ingen kommentarer: