torsdag 21. august 2008

Tillbaka till skolan

Första skoldagen på mitt sista studie år. Jätte kul att träffa alla klasskompisar igen!

I pausen såg vi handboll i föreläsningssalen. Norge spelade mot Sydkorea i semifinal i damhandboll (en match Norge vann).

Jag har inte skrivit på flera dagar, mycket p.g.a. en jobbig låsning i ryggen (mellan skulerdbladen) som har varit jobbig. Jag har varit sjukskriven från jobbet hela den här veckan. Idag känndes ryggen lite bättre, vilket var skönt när man skulle sitta på föreläsning i en massa timmar.

Utsikt över "huvudgatan" på Hiak (Høgskolen i Akershus).


Skolan...












Barnslig glädje...

Varje höst är det lika roligt att få "studentenes startpakke" med diverse smått och gott. I år innehöll "tjej-påsen" allt det här (plus två små kinder-choklader, som jag åt upp på skolan).





"Roffe" var nära att ta guld för Sverige idag, men det blev en fin silverplats istället. En flott insats!

Tyvärr sänds nästan inget från hästsporten i OS på TV.
- Katastrofalt dåligt av NRK och SVT :(

2 kommentarer:

Cia sa...

Jag har sett masor av hästsport. Kanske har jag haft turen att slå på TV´n precis när de visar det. =)

Anna Andersson sa...

Eller så har du SVT24... det har inte vi.

Vi har inte SVT Barnkanalen heller - så Therese är lite förtvivlad eftersom Bolibompa skall flytta över till Barnkanalen f.o.m. måndag :(