onsdag 27. august 2008

Trött nattvakt bloggar

Se så sött dom här två teddybjörnarna sover :)

Säkert lika sött som Therese och hennes bamsar sover i skrivande stund. Jag har snart jobbat klart min andra (och sista) nattvakt och längtar hem till sängen.Det blev lite för lite sömn igår på dagen. Vi fick monterat luftvärmepumpen... när jag skulle sova (med borrande i väggen). Men nu är alltså värmepumpen på plats.

Den är ingen estetisk skönhet precis, men vi kommer förhoppningsvis att bli glad i den i alla fall (om den ger behaglig temperatur inne). Bilder på värmepumen kommer... Jag glömde mobiltelefonen hemma idag (rättare sagt i natt), så jag har inte några bilder att lägga ut just nu.

Efterlysning...

Det här är reklam för Kristiansand dyrepark dit vi skall åka i helgen.

Therese har fått en egen "ferie almanacka" där hon hela augusti har kryssat för varje dag - och kan räkna ner dagarna till vår lilla mini semester.

Det skall bli jätte skönt att få åka bort en liten stund alla tre, och bara umgås :)
- Tror och hoppas att det blir en fin helg!





Försöker komma igång med läsandet, men det går tungt. Kursen/ämnet vi har om nu är dock väldigt intressant. Kursen heter "Relasjonelle ferdigheter og tverrfaglig samarbeide" och vi får bland annat lära oss hur man kan vägleda människor (f.ex. kollegor, anhöriga eller brukare) som har hamnat i konflikter, har problem o.s.v.

Ingen kommentarer: