lørdag 13. september 2008

Grattis Anna "Jorm"

Idag fyller min kära väninna Anna "Jorm" Jonasson 30 år!

Vi i Vestby hoppas naturligtvis att hon får en fantastisk lördag och att hon blir firad på alla sätt och vis :)


Vi (Kattis, Cecilia, Jorm och jag) har bestämt att vi skall träffas i Stockholm Allhelgonahelgen för att fira våra 30-årsdagar tillsmammans - och för att umgås. Det är en bra tradition vi har börjat med, för annars hade vi ju knappt aldrig fått träffas.

Både Terje och jag har jobbat mycket i det sista. Terje har haft trafikalt grunnkurs varje kväll (efter alla körlektioner) och jag har jobbat helg + nattvakter + skola och nu är det helgjobb igen, skall jobba nattvakter hela helgen och Terje skall köra ett par körlektioner.

Jag funderar på att vara lite "crazy" och bara sova tre timmar efter nattvakten idag (och satsa på att kunna få sova några timmar senare på dagen). Det är nämligen så att Friskis & Svettis föreningen i Vestby firar sin 5-årsdag idag, och skall ha en massa olika träningar med gästinstruktörer hela dagen. Jag har lust att ta med mig Therese på "familjegympa"klockan halv ett... Bara frågan om jag kommer mig upp av sängen.

Nästa lördag skall det vara öppen brandstation i Vestby. Therese tycker det skall bli kul att få lov att spruta vatten med brandslangen och sitta på med brandbilen. Men hon längtar kanske ännu mer till den samma lördagen p.g.a. kussinen Melissa skall övernatta hos oss. Det är första gången Melissa skall sova hos oss, men det kommer säkert att gå helt fint. Jag skall jobba nattvakter även nästa helg - så det blir Terje som kommer att ha tjejerna själv.

Den 6-7 november skall Terje och hans chef upp till Stjørdal på kurs. En god nyhet är att Norwegian äntligen har börjat flyga från Rygge och upp till Trondheim/Vernæs. Rygge ligger bara 2-3 mil från oss, jämnfört med Gardemoen som ligger 10 mil bort, så det är lättsamt och enkelt att komma sig till flygplatsen. När ändå Terje flyger upp så blir Therese med och stannar en vecka (cirka) hos mormor i Östersund (mormor får möta på Vernæs).

Till sist vill jag tipsa om att läsa på min duktiga marinbiolog kusin Saras blogg - Hon har just kommit hem från ett "forskar seminarium" i Spanien, där många av de mest (bland biologer) kända biologforskarna i världen var samlade. Där höll Sara en presentation (om de snäckor hon forskar på/tar doktorgraden på) på engelska, som hon klarade av med bravur. Hon fick massor av skryt, bland annat av en engelsk professor som sa att Saras presentation var "Absolutely brilliant!". Läs mer på hennes blogg och se bilder: http://hintz-saltin.blogspot.com/

- Vi i Vestby tycker så klart att Sara är brilliant vi också... även om vi kanske inte alltid förstår allt som Sara forskar på ;)

1 kommentar:

Sara sa...

Tack för de orden!
Ha det gott och krya på dig!
Sara.