mandag 8. september 2008

Jag önskar mig en hammock

Dagens middag, våfflor :)

Idag har Therese haft "førskolegruppe" på dagis. Dom har bland annat fortsatt att träna på att skriva sina egna namn och så har dom lekt "navnegjemsel" (man skulle leta reda på lappen med sitt eget namn). Therese kände genast igen sitt namn

Efter middagen slappade Therese av i soffan med barnprogram medan jag ordnade lite ute i trädgården.

Jag var och tittade på den här hammocken idag.
- Det är helt klart den bästa/mest stabila hammocken och som ät skönast att sitta i. Gillar det rundade taket och att man kan haka fast "soffan" så att den inte kan gunga (bra om man skall sitta vid bordet och äta mat).

Prisen är 3000 kr... utan dynorna (5000 kr med). Men det stod en skylt med "50% på alle utemøbler" utanför idag, men jag fick aldrig pratat med någon som jobbar där för att fråga om hammocken var på rean.

I morgon skickar jag Terje dit för att han skall titta på den och se om han också gillar den... och för att fråga om den är på rea... För är den det så vill jag ha den :)

"Nyttiga" hammock-ord fakta:
Ordet hammock Kommer från indianernas "hamaka", och blev till "amaca" på spanska och "hamac" på franska. Om man pratar om hammock i England eller USA, menar man hängmatta... Pratar man däremot om "garden swing seat" ("hängande soffa"), så är det altså det vi kallar hammock i Sverige och i Norge.

Ingen kommentarer: