torsdag 11. september 2008

Lite av varje... en lång torsdag

Therese sov på Kjenn i natt, för både Terje och jag började tidigt idag. Terje skulle möta sin elev redan halv sju(!) för uppkörning och jag skulle till skolan.

- Jag vaknade när Terje stog upp och slötittade lite på Tv innan jag stog upp och åt lång frukost innan jag körde iväg till skolan kvart över sju.

- Min högskola...

Idag skulle vi igenom obligatoriskt studie krav med filmvisning - av det vi spelade in förra veckan (rollspelade
en väglednings situation där en person kommer till vägledaren med ett problem/konflikt).

Dagen startade dåligt med ingen parkeringsplats (skolan har väldigt få P-platser). Fick parkera låååångt från skolan. Så ville inte dvd-spelaren visa vår film (gammal spelare som inte stötte formatet). Så fick vi tiggt oss till en laptop på It-suporten, men den visade sig ha för dåligt minne -så att filmen hackade och skurrade... Till slut fick vi tag i en annan laptop så var allt frid och fröjd... en liten stund tills i upptäckte att allt vi filmat inte var med. Det visade sig att den sista cd:n blivit kvar i min klasskompis mans pc:n, och han var på jobb i Oslo utan bil...

Det hela löste sig dock det också. "Mannen" lånade en bil av en kollega och kom körande med cd:n (en sann ängel!!).

Väl tillbaka i Vestby åkte Therese och jag till stallet. Tamina hade gjort sig "fin" (tydligt vart täcket ligger, och vart det inte ligger...).

- Som tur var hade jag hjälp av min lilla hästskötare ;)

När Tamina var ren igen så red Therese en 45 min lång skrittur på henne i skogen.

Ingen kommentarer: