tirsdag 23. september 2008

Nattvakten bloggar

Den envisa förkylningen vill inte släppa taget. Den verkar ha satt sig i bröstet/ lungorna. Jag har jobbigt att andas och känner mig yr.

Hosta: Ja (med äckligt slem)
Feber: Njae, tror den har gått bort nu
Tung andning: Deffinitivt!
Smärta i brystet: Nej, men lite "obehag" bak i ryggen
Huvudvärk: Ja

Har läst lite på internett i natt (är på jobb) och diagnostiserat mig själv. Mina besvär kan stämma lite på en mild form av lunginflammation. Men det behöver ju inte alls vara det heller - Jag satsar (hoppas) på att det blir bra snart av sig själv. Nu är jag grundligt less på att vara i dålig form. Har hanglat i en och en halv vecka, nu får det jammen vara nog!

Therese är kvitt förkylningen, men är dock inte i så bra form i alla fall. Hon sliter med trög mage sedan två veckor tillbaka, och gruvar sig för att gå på toaletten (får då ännu hårdare avföring när hon håller sig, vilket bidrar til en väldigt ond cirkel).

Igår ringde dom til mig från dagis, då mådde inte Therese bra. Hon hade ont i magen och var slapp, så jag åkte och hämtade henne.

Vi försöker göra det vi kan med kosten (frukt, grönt och fiberrikt, mycket vätska och annat som skall vara bra för magen). Dessutom pratar vi mycket om att det är viktigt att gå på toa när man behöver o.s.v. Men det är lättare sagt än gjort ibland. Terje pratade med "legevakten" igår så vi skall bl.a. prova att ge Therese Duphalac några dagar. Idag blir Therese hemma från dagis.

På både LT och ÖP (lokal tidningar i Östersund) kunnde man igår läsa att det brunnit hos pappas granne i Bringåsen.

- Det var travtränaren Jan-Ivans (gamla) hästbil som gick upp i rök...






Så en översikt på "hålltider" för när hösten brukar kunna göra sitt intåg i Norden.

2 kommentarer:

Sara sa...

Hoppas ni ska krya på er snart! Stackars Therese! Ge henne katrinplommon i massor!

Anonym sa...

Messmör är också bra för tröga magar har jag hört. Tips från moster! Hoppas ni blir bra! Kramar!!