torsdag 25. september 2008

Oppdatering om server


Hei folkens,

Liten oppdatering for de som har hatt tilgang til serveren vår med bilder og musikk.
Etter byttet til GET som internettleverandør, viser det seg at de har blokkert en del porter (porter er det ulike internett tjenester kommuniserer på), slik at det ikke er mulig å logge seg inn på serveren vår utenifra.

Jeg, og flere andre har klaget, men det viser seg foreløpig vanskelig å få gjort noe med dette. Derfor ser det ut til at jeg må legge om til et Linuxbasert system, slik at jeg kan omgå de sperrene som GET har laget (Grrrr!).

Dette er altså grunnen til at vestby.homeserver.com foreløpig ikke fungerer. Men fortvil ikke, jeg jobber med saken :) Den store fordelen er jo også at Linux er raskere og mer stabilt. Tar bare litt lenger tid å få det opp 100% siden jeg ikke har drevet med det på noen år.

Ingen kommentarer: