onsdag 17. september 2008

Utan bredband, TV och telefon i 60 timmar :(

I måndags skulle hela bostadsområdet ”Pepperstad Skog” byta kabel-tv leverantör. Och det gick allt annat än problemfritt. Jag är INTE imponerad över GET. Klockan 08.00 i måndags försvann alla signaler... Vi hade inget bredband, ingen tv (varken digital eller analog) och ingen hustelefon (bredbandstelefoni) i ganska precis 60 timmar. Behöver jag säga att vi var/är frustrerade och irriterade?!

Annars så går det mycket i förkylning här i Vestby. Therese startade det hela. Hon har hostat och varit slapp i helgen (ingen feber, tror vi... har ännu inte hittat febertermometern sedan vi flyttade). Jag var hemma med henne på måndagen och tisdagen (utan TV... jätte kul, NOT). I dag kände sig Therese bättre så hon har varit på dagis några timmar. Nu verkar det vara min tur. jag fryser är tätt i näsan, trött, hostar och nyser. Härligt, vad mer kan man önska sig?

Målarfärgen har fått ny plats inne på boden där frysaren står. Där står dom frostfritt när kylan kommer. Det är nog inte länge tills den första frostnatten nu. Temperaturen har redan varit nere mot noll. Jag har en del blommor som jag skall ta in innan frosten kommer.

I morgon är det skola igen. Vi startar en ny kurs om psykiskt hälso arbete som jag tror blir intressant.

Ingen kommentarer: