tirsdag 2. september 2008

September

September månad är här och ännu blommar det fint i trädgården. Tomat plantan har äntligen kommit igång med att mogna tomaterna. Therese fick äran att äta upp vår första tomat i torsdags, samma dag som vi åt upp de tre första plommonen.

Det blev bara fem plommon på vårat plommonträd i år. Tydligen är det många som haft problem med plommonen i år, eftersom det är "geting år" - och getingarna har ätit upp plommonen (när de var små). Vi hoppas verkligen att det INTE blir en geting sommar nästa år, så att vi får fler plommon då (för de var verkligen goda).

Therese sa en jätte rolig kommentar idag... som jag har lyckats glömma. Typiskt.

Men i söndags sa hon någonting annat sött (som jag kommer ihåg... tur att man inte glömmer allt). Vi körde inte raka vägen hem från Kristiansand, utan tog flera avstickare och tittade. Therese tyckte visst att vi kört väldigt långt för hon frågade om vi snart kört runt hela planeten.

Till sist vill jag få lov att gratulera min väninna, miljö ingenjören Cecilia Danebäck med nytt jobb. En fast heltidstjänst på Fortum i Östersund. Jätte kul!!

1 kommentar:

Cia sa...

Tack för grattulationerna =)!!!!!

Det känns jättebra med nytt jobb. Har precis varit och sagt upp mig från mitt nuvarande, det var ganska nervöst. Men nu är det gjort.

Börjar i oktober någon gång.

Kramar från Cecilia