søndag 8. februar 2009

Jag har fått blommor idag

Idag fick jag en födelsedagspressent av Vidar med familj. En jätte fin vas från HadelandGlassverk - designad av Finn Schjöll (känd blomster dekoratör på morgon TV här i Norge).

Skämtade till Terje om att det ju var synd att jag inte hade någonting att ha i vasen... Idag som det var morsdag (i Norge) och allt ;)

Men när Terje kom hem efter att ha kört en av Thereses vänner hem efter kalaset - så hade han köpt en blomster bukett till mig :)

- Jätte fina!!



Jag trodde jag hade parkerat min bil längre ner på parkeringen...
- det visade sig att det hade jag tydligen inte alls gjort. Fick faktiskt leta ett tag innan jag hittade min bil. Den stog överst, längst bort på parkeringen med en stor snöhög bakom (och en enorm snöhög 3 meter bakom - men som inte är direkt i vägen för min bil).

Jag skulle egentligen på praktikplatsen imorgon och ha ART-träning med eleverna där, men min "kompanjon" har skadat sig och är sjukskriven imorgon, så vi får skuta upp morgondagens träning några dagar. Därför kan jag skuta upp jobbet med att skotta fram bilen tills i morgon.

I morgon skall vi nog även försöka skotta ner lite snö från taket. Just nu är det lätt snö... men om det skulle bli mildväder så blir det fort väldigt tungt.

1 kommentar:

Cia sa...

Oj vilken fin vas!!!