fredag 20. februar 2009

Snölek i Bringåsen

Den här fina teckningen fick jag av Therese idag. Den föreställer en flicka på dagis som gråter eftersom hon har blivit slagen av några av killarna. Hon blir tröstad av en snäll vuxen (man) på dagis. Therese skrev också mitt namn, helt själv.

Bamse kram!







Therese har åkt spark för första gången idag. Hon lånade den lille röda sparken som morbror Anders fick när han var liten. Den var helt perfekt att sparka med. Therese överraskade mig med att hon var så pass tuff. Hon satte ned för backen i fart och klarade av att styra riktigt bra (för att vara första gången i alla fall).

Emma, Lisa, Doris och jag var också ute. Vi sparkade, åkte madrass och klättrade (och hoppade) från de stora snöhögarna som pappa gjort med traktorn.




Vi var ute i 1,5 h och hade säkert kunnat vara ute längre, men då skulle Therese och jag hem till stan och äta middag hos gammel momma och gammel moffa. Och precis som Therese sa i bilen in till stan så blev det efterrätt på henne (och mig) om hon var duktig att äta :)













Ingen kommentarer: