lørdag 14. februar 2009

Lördag förmiddag

"Mamma, jag övar mig på att bli vuxen!"

Det Therese ville säga var att hon övade sig på att rita.. Hon vill bli konstnär.

Terje hade en elev som hade uppkörning tidigt på förmiddagen idag, så det var bara Therese och jag hemma på förmiddagen. Jag låg kvar länge i sängen och slö-tittade på TV innan jag stog upp. Therese kom upp med jämna mellanrum för att visa varje ny teckning hon gjort. Tog bara kort på den här teckningen, spm föreställer vårt hus. Hon gjorde också en detaljerad teckning av sitt eget rum och ett av vårt sovrum.

Efter frukosten (risgrynsgröt som vi lagade massor av igår), gick Therese och jag ut på en promenad. Vi var bara ute i ca 20 minuter, men fick oss en fin runda i skogen.






Här lite bergsklättring på en av de enorma snöhögarna som blivit när vägar och parkeringsplatser skall plogas. Den här högen var betydligt högre än garagen som låg bredvid.

Väl hemma igen pustar Therese ut på altanen.

Ingen kommentarer: