torsdag 30. april 2009

17 dagar kvar...

Jag skriver och skriver...

Om 17 dagar skall jag vara färdig med uppgiften, ta ART-examen och vara färdigutbildad :)

Fick räkning på 1000 kr i posten för autorisasjonen (det offentliga godkännandet, minns inte vad det heter i Sverige... Emma har en sådan godkänning - fast som arbetsterapeut, inte som vernepleier).

Har kommit en bit på uppgiften men mycket återstår ännu. Har sammanstält alla frågescheman och fört in resultaten i ett Excel dokument och fått ut alla dom här diagramen (första bilden).

Det är data vi har från före vi började träna ART med högstadie eleverna - och efter (eleven själv, klassläraren och en av föräldrarna har svarat på).

Resultaten kan läsas av och analyseras bland annat genom den här kurvan...

Genom att titta på kurvan kan jag bland annat se om deras nivå av "sosiala färdigheter" eller "problem beteende" ligger under medel, medel eller över medel.

Jobbet nu är att analysera all data vi har (både den kvantitativa i form av frågeschemat med bl.a. graferna, men också all kvalitativa data vi har fått genom samtal med lärare, egna observationer och liknande).

Resultaten skal presenteras i uppgiften, därefter skall vi diskutera resultaten och genomförningen av ART-träningenl. Så skal avslutning och samanfattning skrivas... och så kommer det tidskrävande redigerings jobbet.
- Mycket jobb (och tid) återstår på uppgiften med andra ord :S

Therese har varit hemme från dagis i tre dagar. Hon har haft feber och varit lite slapp. Men piggnade till ordentligt igår och skall på dagis idag (torsdag). I morgon är ju dagis stängt p.g.a. 1 maj (helg). Jag skall på möte på jobbet på dagen - vilket ju egentligen passar lite dåligt eftersom det är på värdefull "skriva ensam hemma i huset tid". Därför valde jag att sitta uppe nu på natten (i skrivande stund) för att "plottra" lite på uppgiften i lugn och ro, för mig själv, medans Terje och Therese sover. Det är bara London som håller mig sällskap. Hon springer i sitt hjul för brinnande livet ;)

Imorgon, fredag 1 maj (Taminas födelsedag) skall jag jobba. Jag som helst borde skriva på uppgiften, men man kan ju helt enkelt inte säga nej tack till 7,5 timmars rödhelgs tillägg heller då ;)

På lördag skall jag vara värd på F&S träningen i Son och sedan skall vi hämta Emma som kommer med tåget.

På söndag är planen troligen att handla glutenfritt + hästfoder i Sverige... Men mitt stora problem är att få tag i kraffodret. Stället jag handlar på i Strömstad har stängt på söndagar (en trävaruaffär, hur konstigt det nu verkar att man skall kunna köpa hästfoder där). Det finns kanske en liten chans att man kan få köpt det på ett annat ställe. Skall försöka komma ihåg att ringa och undersöka det i morgon (som egentligen är idag, bara lite senare... jag är bara lite "nattuggla").

Emma börjar jobba (på mitt jobb) på måndagen, och skall jobba ca 10 vakter (inklusive den på norska nationaldagen den 17:e maj) de kommande två veckorna.

Så nu vet ni... I så fall jag inte tar mig tid att blogga på ett tag igen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag blir alldeles matt när jag läser på hemsidan hur mycket du har att göra. Kram Mamma

Unknown sa...

Tycker att det är toppen att syster Emma kommer ner till er. Mamma