onsdag 29. april 2009

Det grönskar ute i trädgården :)

En vildvuxen påsklilja, vacker där den står ensam uppe vid skogskanten...

Passar fint med dom små blå blommorna va?
Vacker färg kombination ;)

Här följer några andra kort från trädgården, som jag fotade igår.

Det växer så det knakar...

Man märker stor skillnad från dag till dag.

Här kommer det bland annat tullipaner.

Rensade ogräs här i fredags. Nu väntar vi spänt på att tullipanerna skall komma upp.

Påskliljorna i den här rabatten slog ut igår. Från att vara små gröna skott till blomma utan att jag riktigt hann med. Blev så (positivt) överraskad när det plötsligt lyste gult i rabatten.

Härligt med liv :)

Gräslöken har växt ordentligt.

Edelweisen, som mamma köpte till mig när vi var i Österrike förra sommaren verkar se ut som om den har överlevt. Det kommer i alla fall gröna blad på den.

Plommonträdets löv börjar slå ut, det samma med alla andra träd. Snart har vi nog vårt härliga lummiga gröna uterum igen - utan så mycket insyn in till oss och trädgården.


Hortensian jag fick av mormor ifjol har vaknat till liv. Här tillsammans med några Krokusar

Och vår vackra växt med stora lila blommor... som jag glömt vad den heter... den som klättrar på väggen vid vår altan... Den har fått en hel del blad.

Det har också dom två andra av samma art, men i två andra färger... som jag planterade vid sidan av sent i höstas. Kul att dom överlevde vintern trots sen plantering. Minns inte vilka färger dom var i - så det blir spännande att se vad som kommer :)

1 kommentar:

Lilla Kattis sa...

Åh så härligt med trädgård! Jag saknar det verkligen. Har köpt 2 balkonglådor och penséer nu att ha på balkongen. Inte samma sak, men bättre än ingenting. Kram!