søndag 12. april 2009

Påskdagen i Alanäset - målade ägg och lunch ute :)

Till frukosten målade vi ägg som vi sedan åt.

Therese var lite skeptisk till att man skulle förstöra det man hade målat, men gick till slut med på att äta upp ett av äggen.

Efter frukosten gick Emma, jag, Doris, Hanna och Marcus en lång promenad med Ester i vagnen.

Påskkärringen i snö som pappa och Sebastian gjorde igår.

Citat av Sebastian under byggandet av påskkärrinen:
"Gunnar... Gunnar, vänta.. Jag har fått en jätte stor ide!!"

Barn är roliga ;)


Pappa bjöd på lunch ute idag (lagad ute och vi åt i solkenet på altanen), det var gott efter promenaden.

Efter maten packade jag ihop Thereses och mina saker och åkte hem till stan (Östersund).

I morgon bär det av hem till Vestby igen. Jag undrar bara vilken väg vi skall ta. Det lär ju vara mycket trafik imorgon vilken väg vi nu än väljer. Hade tänkt att ta vägen Sveg-Särna-Trysil-Oslo... Men det lär som sagt vara kö hela vägen från Trysil + alla vägarbeten längs hela E6:an... Så det är frogan om man inte skall köra Sveg-Mora-Torsby-kongsvinger-Oslo istället.

Ingen kommentarer: