torsdag 2. april 2009

Ännu en solig vårdag :)

Man kan nu faktiskt se gräsmattan... Men bara där vi tidigare har skottat en gång fram till trädet (där fågelmaten hänger). Men i alla fall ett steg i riktig riktning :)

Snön smälter mycket varje dag nu. Jag ser verkligen fram emot att komma hem efter påsk och se hur mycket som har kommit bort då.

I morgon reser jag och Therese upp till Östersund. Tyvär måste Terje jobba några dagar till :.(
- Men han kommer enligt planen att flyga upp till Værnes tisdag eller onsdag kväll, och att jag hämtar honom där...

Så att vi kan fira påsken alla tre tillsammans :)
- och gå i Jorms bröllop (uppe i Jormvattnet).

Therese är bortskämd av sina föräldrar... Hon har fått en Nintendo DC av oss i påsk-pressent. Hon är "spelgalen" och skulle nog spela hela dagen om hon fick. Med andra ord så kommer hon inte att vara utan underhållning under resan imorgon. Hon har ju desutom DVD spelaren så att hon kan sitta och titta på filmer. Värre är det för mig som får sitta och köra hela dagen.

4 april 2007 stoppade Therese in en citronkärna i näsan (det står om det i bloggen). Den fastnade och ville inte komme ut. Till slut började jag tro att vi skulle bli tvungna att åka till doktorn, men då lyckades jag peta ut kärnan.

Mormorn planterade kärnan och den växte... och växte...

Idag är citronplantan ganska kraftig. Och den växer fortfarande, men det går sakta.



Det här blir det enda påskpyntet för i år. Några söta gula kaniner ute på trappan :)

Hmm... Ta en titt på vädret för Vestby och Östersund...

(klicka på bilden för att se den i större format).

Tycker inte helt att jag gör helt riktigt som åker från solen till regnet... Vi får hoppas att det blir kanonfint påsk-väder uppe i Jämtland till nästa helg. Önskar mig så en att kunna sitta ute i snön och njuta solen när vi är uppe i Alanäset och Jormvattnet :)

Ingen kommentarer: