mandag 11. juni 2007

En super lyckad mini-semester! :)

I helgen har Therese, jag och Terje varit på en lite mini-semester. Jag har inte kunnat skriva om våra planer tidigare, efter som det var en möhippas inplanerad (och den blivande bruden läser ibland på dessa sidor).

På fredagen reste vi med två bilar till Karlsborg, där Terje lämnade sin bil, och så fortsatte vi gemensamt till Linköping.

Där "kidnappades" (en väldigt överaskad) Kattis. Vi startade möhippan i en mysig park mitt i Linköping. Terje och Therese fick vara med på den, och efter en stund kom även Emma :) Sosialt och trevligt. Möhippan fortsatte med SPA behandling, drink och middag på ute på restaurang.



På lördagen bjöd Terje och jag mina Emma och Anders med till Kålmården. Vi gick flera timmar i djurparken och såg massor av spännande djur. Sedan tog vi två rundor i safari parken, därt vi körde med vår egen bil. Häftigt att se på giraffer, brunbjörnar, lejon och andra spännande djur så nära.





På lördagkväll bar det vidare till Karlsborg, där vi stannadse till måndags morgon. Terje visade oss runt i området och bjöd oss på god mat ute på sitt "stamställe". Det är jätte fint i Kalrsborg. Så charmigt med en blandning av det mesta. ochj närheten till vattnet (väldigt nära). Många fina sandstränder, den pampiga fästningen, de fina husen, vackra trädgårdar... Therese och jag stortrivdes. Vi badade (det var varmt i vattnet!) och hade det bara bra. Göta kanal går rakt genom Karlsborg. I Forsvik (någon mil från Karlsborg) var vi och tittade på slussen. Hade jätte tur, för det kom en stor båt som skulle igenom just när vi var där. Det var kul att se hur slussen fungerade. Som ni kan se på biolderna så var det stor höjdskillnad. Forsvik är Göta kanals högsta punkt.

Den här bilden är från en utsiktpunkt över Karlsborg! :)

Måndag bar det vidare till Degerfors för att besöka Görel & Stanley. Det var så kul att träffa dem. Dom var sig lik och vi blev varmt mottagna. Dom bodde i ett fint vitt tegelhus, och hade det så mysigt där. Vi fikade och pratade. Vi stannde ganska många timmar i Degerfors. Tittade på bilder och hade det så trevligt. Bestämde att vi hädan efter skall komma på besök oftare, och dom pratade om att besöka oss i Norge. Nu när dom inte har en gård och en massa hästar är det ju lättare att resa. Men som sagt, dom har en hel del att göra, både Görel & Stanley spelar massor och har konserter lite överallt. Kul att som håller igång :) Stanley gav mig massor av hätutrustning, som träns, benskydd, grimma ochj en sadel. Jätte kul! Nu skall jag gå igenom allt och putsa det fint.

Ingen kommentarer: