fredag 15. juni 2007

Tävling i helgen

Nu i helgen skall Vestby Hesteklubb ha ett litet klubbstevne i hoppning och dressyr. Men det är lika mycket jobb inför en liten tävling som en stor. Just nu är allt kaos. Vem gör vad? Och när? Ja, ja... vi sattsar på att det ordnar sig, det brukar ju göra det. Terje skall vara speaker och jag skal vara stevne ledere. Det ser ut som om vädergudarna har tänkt att ge oss bra väder imorgon, men söndagen är det lite mer tveksam. Jag skal inte starta själv under helgen, men min foderryttare Sofie skal starta med Tamina.

Vill passa på att graulera Vidar och Zulema med "Träbröllop" (5 års bröllopsdag) idag! Dom skall ut och fira ikväll :)

Jag har sökt praktikplats på Ås ungdomssenter. En institusjonen som jobbar med ungdommar mellan 13 - 18 med alvarliga betendeproblem. Behandlingsmodellen är resultatet av ett norskt-svenskt samarbete baserat på forskning. "Behandlingsmodellen har fått navnet ”MultifunC”, og står for multifunksjonell behandling i institusjon og nærmiljø. Modellen bygger på sosialøkologisk systemteori, empirisk forskning om årsaker til atferdsvansker, systematisk familieterapi og kognitiv atferdmodifikasjon". Jag hoppas att jag får praktikplats där, det verkar jätte spännande!

Ingen kommentarer: