fredag 29. juni 2007

Tamina är nybehandlad

I går kom equiterapeuten och behandlade Tamina. Den här gången fick hon rättat upp bäckenet helt. Skall bli spännande att se om det kommer att märkas när man rider. Om tre veckor skall hon behandlas igen, och sedan får vi se om hon behöver fler bahandlingar.

Idag har jag varit en tur till Moss, och besökt den nyöppnade Hööks affären. Dom hade många fina erbjudanden, det blev ett blårutigt sommartäcke (för 179 kr) till Tamina.

Idag skall Tamina ha ledigt. Jag skall till Garder (där hon går på bete) i eftermiddag med ny flughuva... Kanske inte så vackert, men effektivt mot flugor och knott i ögonen/öronen. Skall även behandla henne med Switch (insektsmedel mot knott och fästingar, som verkar i ca 4 veckor).

Nu i helgen har jag ledigt. Har jobbat mycket den här veckan (helg + 3 nattvakter) så det är skönt att ta det lite lungt. Nästa vecka skall jag jobba 4 nattvakter. Terje har en vecka kvar på skolan innan han har "ledigt" i fem veckor (läs: inte behöver vara på skolan i Karlsborg, utan kan jobba med skolasaker hemifrån).

Nej, nu skall jag hänga upp tvätten, sätta igång en ny maskin, dammsuga, plocka undan och vattnablommorna. Sedan skall Terje och jag hämta Therese och ta en liten tur till Vinterbo (köpcenter). I kväll blir det tacco och lungn familje kväll!

Ps. Äventyrarna: pappa, Ingegärd, Emma, Anders och Lisa har kommit hem från Italien och är tillbaka i Bringåsen Ds.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snygg "flugmössa" ;)