mandag 4. juni 2007

Sommar, sommar, sommar!

I lördags kom äntligen värmen! Jätte skönt! Äntligen kunnde linnen, shorts och kjolar tas fram (Therese har haft kjol hela vintern, men nu kunnde hon ta av sig strumpbyxorna).

Jag har jobbar i helgen + haft ansvaret för alla fodringar i stallet. Nu skall jag jobba natt till imorgon, men sedan har jag långledigt. Skulle egentligen jobba natt till onsdag, men får ledigt (med betald lön) pga. den svenska nationaldagen (man har rätt att söka permition med lön från jobbet för att fira nationella högtisdager). Det är en av många fördelar med att vara svensk ;)

Igår var vi på Kjenn och grillade tillsammans med Terjes förädrar, hans store bror med fam och stora systern med familj. Sommar och grillmat hör definitivt ihop. Therese och kussinen Melissa badade tillsamans ute på bestemors altan. Dom hade jätte kul. Den här veckan har Terje ledigt från skolan. Vi har inga spesiella planer, annat än att kanske gå igenom alla saker vi har lagrat hos Terjes föräldrar... Låter inte det fantastiskt spännande?! Nåja, det är i alla fall skönt att slippa plugg-stress/pressen. Nu kan jag läsa sånt som jag har lust till, utan att ha dåligt samvete för pensum (kurslitteratur) jag borde ha läst i stället.

Ingen kommentarer: