fredag 21. mars 2008

Busväder... Vintern kom plötsligt på besök

Idag fyller min kära kusin Hanna 30 år! Hon firar dagen uppe i Alanäset tillsammans med sin man Marcus, sina föräldrar, syster Sara med familj, morföräldrarna Sig-Britt & Sven-Olof, min pappa och Ingegärd, mins syskon Emma, Anders och Lisa. Jag skulle tro att dom har det väldigt trevligt. Vi i Vestby skulle så gärna ha velat vara med och firat idag.

HIPP HIPP HURRA!!!!!

Lisa och jag pratade om att man skulle uppfinna en slags "telepatör" som sappade en dit man ville på bara några sekunder. Det hade ju varit både miljövänligt och praktiskt sätt att resa på.



Vi vaknade upp till vinter idag...

Riktigt busväder. Tur att jag inte tog av broddarna på Tamina i onsdags, utan lät henne gå kvar med vinterskorna på.

Undrar just hur det går med blommorna i vår(!!) trädgård. Det växer snödroppar, krokusar och tussilago, och tullipanerna och påskliljorna hade börjat spira så smått. Men jag tror (och hoppas) att dom är ganska tåliga, så dom klarar av en köldknäpp med busväder.


Therese har i alla fall väldigt lust att prova sina nya skidor idag. Hon fick dem på sin födelsedag... men så har vi ju inte haft snö, så hon har inte invigt dom än. Får se om inte pappan och Therese kan få gjort det ikväll. I skrivande stund är dom på Kjenn och skall äta middag där. Jag skall iväg på jobb.

Ingen kommentarer: