torsdag 27. mars 2008

Dagen idag: köpkontrakt, ny bil och årsmöte

Idag har Terje & jag varit i möte med mäklaren och säljaren av huset. Vi har gått igenom köpekontrakt och lite andra papper och signerat :)
- Vi hade en väldigt bra dialog med både mäklaren och säljaren.

Gläder oss enormt tills vi kan flytta in i det nya huset nu...
- Det är 18 dagar kvar tills vi övertar huset :)









Terje har börjat packa lite. Han startade med våra dvd:er. De tomma hyllorna ni ser var nog för att fylla två stora flyttkartonger. Det är sant som det sägs, det att "man vet inte hur mycket saker man har förens man skall flytta"!

Vi har haft helt strålande vinter väder idag (hade personligen velat haft vår nu, är INTE glad i vinterns sena besök). Jag sitter och skriver febrilt på eksemensuppgiften som skall lämnas in innan måndag morgon, så jag var tvungen att sitta inne... Hade mycket hellre ridit på tur :(

Men när man egentligen skall skriva skolarbeten så är det konstigt vad allt annat plötsligt blir så intressant. Idag har jag hjälpt Terje med att tvätta hans körskolebil och göra den fin. För på eftermiddagen blev den bytt in i en ny(!) bil. En Audi A3 -07 modell. Jätte skönt att Terje nu har en bil att köra. För en trafiklärare utan bil är ju inte så lyckat ;)

Ikväll har Terje & jag varit på årsmöte i Vestby Hesteklubb. Jag sitter med i styret (blev vald in i fjol som styremedlem) och idag blev Terje vald in som styreledare(!!). Så vår lilla familj är gott representerat i styret ;)
- Det ironiska var att jag på förhand hade försäkrat Terje att det inte skulle vara någon "risk" att han skulle tvingas in i något värv innan, för att få med honom på mötet.

Jag vill gratulera Terje med styreledar "jobbet" samt med 100 dagar som trafiklärare idag!
- Och med ny bil samt signerat köpkontrakt! :)

@
-->-->---

1 kommentar:

Cia sa...

Ni kommer väl ihåg att besiktiga huset så ni inte blir ansvarig för dolda fel och sådant. Kan vara guld värt för att försäkringar ska gälla när/om det händer något. Det är väldigt viktigt att besiktiga, antar att det är samma regler i Norge som i Sverige.
Kram C