lørdag 29. mars 2008

Lördags bloggande

- Therese och pappan har "morgon jympa"! ;)

Idag har Terje kört bil med Zulema för första gången. Spännande. Vi hoppas att hon klarar av att ta körkortet nu i sommar/höst. Dom har ju köpt sig hus ute på landet, så då är det en fördel om man kan köra bil (inte minst med tanke på att dom har två små barn och att Vidar jobbar långa dagar inne i Oslo).

Dagens väder: Grått, mulet, ca 3 plussgrader och envist regn. Kanske inte bästa vädret att vara ute i.

Positivt: lättare att motivera sig till att skriva uppgift och snön smälter!

Apropå uppgift. Sitter ju och sliter med praktik uppgiften som skall vara färdig innan måndagen. Uff, att det alltid skall ta sådan tid för mig att skriva. Det är nog inte bara norskans fel (skriver ju på norska på skolan). Det hjälper självklart inte att ALLT annat plötsligt blir sååååå mycket intressantare. Jag har verkligen ansträngt mig för att inte ta tvätten, dammsuga, ta diskmaskinen och annat "roligt" idag (det ser helt j**ligt ut här hemma).

Men när det "poppar" upp meddelanden på Facebook (medans jag sitter och skriver) är det inte lika lätt att låta bli att avbryta skrivandet... Har pratat/ skrivit med Vivian idag. Hon hade som "status" meddelande idag att hon hade en hård arbetshelg med massor av bachelor-skrivande framför sig. Hon skriver den sista stora uppgiften man har i slutet av utbildningen (jag gruvar mig redan inför min nästa vår). Eftersom vi båda satt med skolarbete skrev jag för att uppmuntra henne. Vi blev sittande och skriva en hel del till varandra (BETYDLIGT roligare är praktik-uppgiften). Blev så full i skratt av en läsfel jag gjorde. Vivian skulle berätta vad hon skrev om. Jag läste: "jag skiter i hur man som barnevernspedagog kan andvända sig av djur och friluftsliv i miljöterapeutiskt arbete"...(!!)

Det Vivian egentligen skrev var INTE "skiter i" och att hon "skriver om"... en inte helt obetydlig skillnad, eller vad? Hann bli lite bekrymrad över vad slags barnevernspedagog Vivian egentligen skulle bli, innan jag läste om meningen en gång till och upptäckte felen. Till mitt "försvar" hade Vivian ett litet stavfel och hade skrivit "sktiver" istället för "skriver". Det blev alltså till "skiter i" uppe i mitt huvud... He he he!

När jag ändå bloggar om Facebook kan jag ju visa mina "Countdowns" inne på min profil. Observera att det nu är minst 16 dagar tills vi flyttar. Jag skriver minst eftersom det finns goda chanser för att flytten kan flyttas fram (observera ordvitsen).

Vi vill tacka pappa för färg förslagen till vårat kök (klicka på linken för att se). Men jag vet inte helt om det blir just dom färgerna... Vill gärna ha flera tips, ideèn och förslag till interiör målning mm.

Till sist vill vi påminna om att klockorna skall ställas en timme fram i natt - imorgon börjar sommartid!! Det skall bli härligt att få lite längre ljust på kvällarna :)

Ingen kommentarer: