søndag 2. mars 2008

Vasaloppet... Heja Jerry!!!

I dag går Vasaloppet från Sälen till Mora. Jag hinner att få med mig den häftiga masstarten innan jag går och lägger mig (efter min nattvakt), och lagomt tills att jag står upp igen hoppas jag på att få se min f.d. klasskompis från gymnasiet gå segrande i mål!


- Jag håller tummarna för Jerry Ahrlin i år. Nu är det väll ändå hans tur tycker jag!!

Jerry Ahrlin`s hemsida: http://www.jerryahrlin.se/

Vasaloppet är en av världens längsta längdåkningstävlingar med sina 90 kilometer (från Sälen till Mora i Dalarna i Sverige). Loppet Vasaloppet genomförs till minne av Gustav Vasas flykt mot Norge 1521, och har sedan 1922 årligen gått den första söndagen i mars.

Vasaloppets motto är "I fäders spår för framtids segrar" som kan ses ovanför mållinjen i Mora.

Ps. Mitt rekord på Bubbles (spelet längst ner på den här sidan) är 15.350 poäng. Vad har ni besökare i rekord?? Ds.

3 kommentarer:

Cia sa...

Jag var uppe i drygt 52100 poäng när min dator hände sig och jag var tvungen att starta om. Typiskt.

Ta det lugnt med det där spelet, det är vansinnigt beroendeframkallande. Förrut hade vi det hemma på datorn, men vi var tvugna att ta bort det för vi kunde sitta i flera timmar i sträck och spela.

Massor av kramar från Cecilia

Cia sa...

Hipp hurra!
Fick bort alla och fick 149660 poäng på bubbles.
Nu kan jag vara lugn ett tag.

kramar och pussar igen från Cecilia

Cia sa...

277940 poäng, tjohoo!!!!

Kramar Cecilia