lørdag 14. juni 2008

Ledigt!

- Snart får vi jordgubbar :) Det är fult med fröna jordgubbar i vårat jordgubbsland. Hoppas några hinner mogna till midsommar!

Jag har loggat mig in på datorn flera gånger idag och har förväntat alla gånger att det skall ligga en massa bilder på Lisas nya valp ute på Bringåsbloggen... Men, nej. Jag väntar fortfarande i spänning ;) Lisa fick sommarlov igår (fredagen den 13:onde) och åkte raka vägen till uppfödaren för att hämta sin lilla valp.

Annars så kan jag berätta att vi äntligen(!) har fått lite regn här i Vestby (hoppas bara att jag inte kommer att ångra på att jag sa "äntligen", men det behövdes verkligen nu, det var så torrt). Jag har haft min första lediga dag på tre veckor. Det går i ett när jag både har praktik, jobbar på mitt eget jobb och skall skriva uppgift. Skall bli skönt när skolan tar ett sommaruppehåll efter midsommar helgen.

Imorgon skall vi bjuda Terjes föräldrar och hans farmor på fika. Farmorn har inte sett vårt nya hus ännu, så det blir spännande. Therese skall på kalas till en tjej på dagiset som fyller 6 år. På måndag skall jag på praktiken på eftermiddagen. Efter jag är färdig där skall jag åka in till Oslo och hämta Emma som kommer med tåget. Hon skall nämligen tillbringa hela måndagen med att åka tåg genom Norge... Hoppas hon klarar att underhålla sig själv med ljudbok/ musik/ bok/ tidning eller att sova. Annars blir resan väldigt lång. Vi ser i alla fall fram emot att få hit Emma :)

Nu skall jag jobba vidare med uppgiften jag skriver. Önskar alla en fin helg!

Ingen kommentarer: